Ex-500.com - The home of the Kawasaki EX500 / Ninja 500R banner

Prędkość obrotowa podczas rejsu

13K views 30 replies 17 participants last post by  Patl  
#1 ·
Po zdaniu MSF w miniony weekend i aktualizacji mojej licencji oraz zarejestrowaniu motocykla w poniedziałek, w końcu mogłem jeździć! Ninja ma znacznie więcej mocy niż 200CC Suzuki VanVan, na którym jeździłem na MSF.

Jestem przyzwyczajony do Crappie Olde Volvo 240 i jego 12 RPM redline - ten motocykl daje mi o wiele więcej miejsca do zabawy. Na jaki zakres obrotów celujecie, gdy po prostu jedziecie lokalną drogą? A na autostradzie? Moja swędząca nadgarstek przepustnicy przejechała do tej pory około 100 mil, głównie po lokalnych drogach, i zauważyłem, że wszystko poniżej 3 tys. obr./min. wydaje się ospałe (co jest dla mnie zabawne, ponieważ to właśnie tam moc w moim 240 osiąga szczyt!). Do tej pory starałem się celować w około 4 tys. obr./min., gdy próbuję utrzymać stałą prędkość, może 5 tys. obr./min., jeśli spodziewam się zmiany prędkości. Czy to dobry punkt, w którym można się zatrzymać?

W związku z tym, czy istnieje optymalny zakres obrotów dla oszczędności paliwa? Planuję dojeżdżać tym motocyklem około 40 mil w obie strony tego lata. Oszczędność paliwa nie jest dla mnie priorytetem, ale miło byłoby wiedzieć, jak ją zmaksymalizować. Kiedy dziś zatankowałem, uzyskałem około 44 MPG, co oznacza, że powinienem przejechać około 150 mil na zbiorniku. Czy to rozsądne liczby dla '07?

Dzięki! Czekam na wiele zabawnych mil!
 
#2 ·
Będzie obroty, w zależności od obciążenia i prędkości, które będą odpowiednie. Jeśli wibracje wzrosną, możesz przeciążać lub przekręcać silnik. Pobaw się w tłustym miejscu krzywej momentu obrotowego. Przyzwyczaj się do silnika. Zobacz, gdzie silnik jest zadowolony, a gdzie się męczy, tj. więcej niż połowa przepustnicy, aby utrzymać legalną prędkość. Ma dość dużą tolerancję na obroty, ale zbyt wysokie zużywają silnik przedwcześnie, a zbyt niskie robią to samo, ale z innych powodów. Na równym terenie przy niskiej prędkości, jak ulice miasta, czasami jadę z prędkością 2500 - ale jestem gotów zmienić bieg w górę lub w dół w zależności od prędkości i warunków drogowych.

Autostrada/Interstate to inna sprawa. Jadę z prędkością około 80 na godzinę, co zbliża się do szczytu mocy 7 tys. obr./min, którą wytwarza silnik. Zostałem przeszkolony do agresywnej jazdy i wolę przedzierać się przez wolniejszy ruch i być sam. Zbyt wiele bliskich spotkań z śpiochami, którzy prawie mnie przejechali. Dystans to bezpieczeństwo.

Wyciągnij wykres z hamowni silnika i zobacz, gdzie zaczyna wytwarzać moment obrotowy, a stamtąd do około 7 tys. obr./min będzie zadowolony. 7 tys. obr./min i więcej, wtedy robi się poważnie. Zwróć uwagę, ile gazu musisz dać. Jeśli musisz go włączyć, aby utrzymać prędkość, czas zmienić bieg na niższy. Podobnie, jeśli odkręcisz przepustnicę i nie przyspiesza, najprawdopodobniej masz za niskie obroty. Myślę, że 4-6 tys. obr./min to dobre ogólne obroty. Zbyt niskie, a ten nierówny porządek zapłonu obciąży silnik/skrzynię biegów/łańcuch itp.

Po prostu musisz poczuć motocykl, ponieważ twoje drogi i warunki jazdy różnią się od wszystkich innych.
 
#3 · (Edited)
Prawdopodobnie najlepiej będzie jechać na 6. biegu przy 60 milach na godzinę, co da około 5000 obr./min. Ale z ruchem ulicznym i po prostu chcąc go otworzyć, musisz robić to, co musisz. :wink2: Edycja: FYI dostałem 55 mil na galonie na moim ostatnim baku. Ale używam wysokiej jakości benzyny, to robi różnicę.
 
#4 ·
EX/GPz to naprawdę dobry motocykl 80 MPH/120 km/h. Wciąż ma wystarczająco dużo mocy, aby pociągnąć więcej, ale nie forsuje się przy tej prędkości. Uważność na lusterka jest jednak krytyczna. I na tym magicznym poziomie 7K silnik mówi ci, że jest zadowolony.
 
#5 ·
Miałem dni, w których nigdy nie schodziłem poniżej 9000 i miałem dni, które spędziłem poniżej 5000. Jedź na poziomie komfortu, ale wiedz, że nawet nie zbliżasz się do mocy tego motocykla, jeśli zmieniasz biegi przy 3000. 44 mpg mieści się w zakresie normy, chociaż niektórzy powiedzą ci, że powinieneś osiągać 50 przy tego rodzaju obrotach. NIGDY nie oceniaj swojego rzeczywistego przebiegu na podstawie jednego baku. Jak mały jest ten zbiornik, dodatkowe 2 sekundy na pompie mogą zabrać 5 mil z twojego MPG. 10 tankowań powie ci, jaki jest twój rzeczywisty przebieg. Jeśli po prostu tankujesz przy tym samym przebiegu za każdym razem, nigdy ci nie zabraknie paliwa. I o wiele lepiej jest zatankować pod koniec jazdy niż na początku.
 
#6 ·
Dzięki wszystkim - jestem nowy w rowerach (i oczywiście w tym konkretnym) i po prostu chciałem się upewnić, że nie jest to coś zupełnie nie tak.

A co do tego skoku mocy przy 7 tys. obrotów - wiedziałem o tym i nadal mnie to przeraziło, kiedy po raz pierwszy na to trafiłem. Jedyne uczucie, do którego mogę to porównać, to moment, gdy w samochodzie mojego kolegi, po tuningu, włącza się doładowanie. Myślę, że będę się dobrze bawił, wyciskając to w górach :grin2:
 
#31 ·
Dzięki wszystkim - jestem nowy w motocyklach (i oczywiście w tym konkretnym też) i chciałem się tylko upewnić, że to nie jest w jakiś sposób nie tak.

A co do tego skoku mocy przy 7 tys. obrotów - wiedziałem o tym i nadal mnie to przeraziło, kiedy po raz pierwszy na to trafiłem. Jedyne uczucie, do którego mogę to porównać, to moment, gdy wchodzi doładowanie w tuningu GTI mojego przyjaciela. Myślę, że będę się dobrze bawił, wyciskając to w górach :grin2:
Też jestem nowy. Chodziłem na zajęcia. Zdałem egzamin i jeżdżę po drogach wiejskich w Północnej Karolinie, uczę się na każdej jeździe. Uwielbiam to ❤
 
#8 ·
Nie dzwonić zbyt mocno, nie mają ogranicznika obrotów i można go zablokować powyżej 9,5 tys. wierzę (zapytaj mnie, skąd wiem).
Mów za siebie, nigdy mi się to nie przydarzyło. Nie mówię, że to się nie może zdarzyć, po prostu wątpię, żeby to był problem EX, a bardziej problem z tuningiem (lub jakiś inny problem), który miałeś.

W każdym razie, wszyscy mieli dobre rzeczy do powiedzenia. Osobiście lubię trzymać motocykl między 4-6 tys. obr./min podczas kręcenia się, silnik wydaje się najszczęśliwszy w tym zakresie. Poniżej 3,5 tys. to zdecydowanie przeciąganie, zawsze zmieniam bieg w górę w tym momencie podczas zwalniania.

Podczas jazdy po autostradzie stwierdziłem, że mój EX jest bardzo zadowolony przy 70 mph, co przy standardowym przełożeniu da ci około 6 tys. i powinno dać ci około 55 mpg. Jedź z prędkością 60 mph, co zbliża się do 5 tys., a ja mam ponad 60 mpg. Jazda z prędkością 80 mph zbliża cię bardzo do szczytowego zakresu mocy 7 tys., więc twoje przebiegi będą prawdopodobnie poniżej 50 mpg. Wszystko, co konsekwentnie przekracza 7 tys., a zużycie paliwa spadnie.

Dla zabawy na krętych drogach, ignoruję obrotomierz i prędkościomierz i kieruję się wyłącznie odczuciami, to pierwsze, co zwykle robię. Kiedy poczujesz moc przy danych wibracjach i odczuciu prędkości, jedyną ważną rzeczą staje się to, co leży przed tobą. Jest to naprawdę bardzo ważne, ponieważ musisz skupić się na drodze i odpowiednio przygotować się do zakrętu, co jest trudne, jeśli patrzysz na deskę rozdzielczą. Po prostu wyjdź, zwróć uwagę na drogę i poczuj motocykl bez rozpraszania uwagi przez deskę rozdzielczą. Nadal sprawdzaj go od czasu do czasu, aby upewnić się, że silnik się nie przegrzewa.
 
#11 ·
Utrzymuję obroty powyżej 3000, poniżej nie ciągnie płynnie. Nigdy nie udaje mi się, żeby działało między 3 a 4000, tylko w mieście jest ok. Kiedy jadę szybko, zmieniam bieg, gdy przestaje ciągnąć. Kiedy czujesz, że przyspieszenie słabnie, powinieneś był zmienić bieg sekundę temu. Utrzymuję obroty poniżej czerwonej linii, ponieważ nie ścigam się i nie chcę tego zepsuć. Jeżdżę na najwyższym biegu, jeśli silnik ciągnie płynnie, wrzucam niższy bieg, jeśli nie, i osiągam średnio 45-50 mpg. Jestem dużym facetem, więc mniejsi ludzie mogą osiągać lepsze wyniki pod względem przebiegu. Dobrze sprawdza się na autostradzie, zaskoczył mnie dobrymi manierami przy dużej prędkości, kiedy go po raz pierwszy dostałem.
 
#13 ·
Lubię używać pełnego zakresu obrotów przynajmniej raz podczas większości jazd. Przez resztę czasu wolę, żeby pracował na niższych obrotach. Nadal będzie działał czysto na najwyższym biegu przy 2000+ obr./min, poniżej i cały układ napędowy da ci znać, że nie jest do końca zadowolony.
 
#15 ·
2k+ to naprawdę mało kolego dla tego silnika. To poniżej 3k, zgaduję, a ten motocykl jest martwy przy tych obrotach.
Poniżej 3K z obciążeniem, silnik mocno się dławi i grozi rozpoczęciem buksowania. 4-6K jest o wiele szczęśliwszy na większości ulic.
 
#18 ·
Czerwona linia jest zaznaczona na 11, ale każdy silnik będzie się nieznacznie różnił. Poznaj swój motocykl. Kiedy przestaje ciągnąć, zmień bieg. Jeśli jedziesz poniżej 3000, jesteś na najniższej granicy tego, gdzie ten silnik chce być, a zatrzymanie (szczególnie na zakręcie) to świetny sposób na nauczenie się, jak wykonywać prace blacharskie. Pamiętaj ze swojego MSF, że nieco wyższe obroty pomogą w stabilności. Co dziwne, wyższe obroty sprawią również, że motocykl będzie bardziej "zwrotny". Przynajmniej z mojego doświadczenia.
 
#19 · (Edited)
Jeśli jedziesz poniżej 3000, jesteś na najniższej granicy tego, gdzie ten silnik chce być, a zatrzymanie (szczególnie na zakręcie) to świetny sposób na nauczenie się, jak wykonywać prace blacharskie.
Nie pamiętam, żebym kiedykolwiek zatrzymał motocykl przy 30 milach na godzinę w ciągu 35 lat jazdy motocyklem. 3k obr./min to nawet wyższa prędkość w moim przypadku.
 
#20 ·
Dla oszczędności paliwa:
Zostanę tu zaraz zacytowany i okrzyczany. Jeśli JESTEŚ ŁAGODNY dla przepustnicy, możesz zmienić bieg na wyższy przy 2500 obr./min. Jeśli dodasz gazu w tym zakresie, na pewno poczujesz szarpanie i dławienie. Robiąc to i jadąc z prędkością autostradową około 5-6 tys. obr./min, osiągam około 60 mpg.

A teraz, dla zabawy lub wyprzedzania:
Spójrz na wykres z hamowni, a zobaczysz, że maksymalna moc wynosi około 7-9 tys. obr./min. Możesz jechać wyżej, ale to strata, ponieważ zbliżasz się do czerwonej linii i oddalasz się od maksymalnej mocy. Jeśli jadę autostradą na 6. biegu z prędkością od 60 do 75 i muszę kogoś wyprzedzić (lub pokazać gościowi na 650), wrzucam 4. bieg, co daje ci idealny zakres 7-9 tys. obr./min, i to ogromna różnica w reakcji w porównaniu z 6. biegiem.
 
#21 ·
Dla oszczędności paliwa:
Zaraz zostanę zacytowany i ochrzaniony. Jeśli JESTEŚ ŁAGODNY na przepustnicy, możesz zmienić bieg na wyższy przy 2500 obr./min. Jeśli dodasz gazu w tym zakresie, na pewno poczujesz szarpanie i duszenie. Robiąc to i jadąc z prędkością autostradową około 5-6 tys. obr./min, osiągam około 60 mil na galon.

Teraz, dla zabawy lub wyprzedzania:
Spójrz na wykres z hamowni, a zobaczysz, że Twoja maksymalna moc wynosi około 7-9 tys. obr./min. Możesz jechać wyżej, ale to strata, ponieważ zbliżasz się do czerwonej linii i oddalasz się od szczytowej mocy. Jeśli jadę autostradą na 6. biegu z prędkością od 60 do 75 i muszę kogoś wyprzedzić (lub pokazać gościowi na 650), wrzucam 4. bieg, co daje ci właśnie to słodkie miejsce 7-9 tys. obr./min, i to ogromna różnica w reakcji w porównaniu z 6. biegiem.
Nie zaczynajcie tematu.
 
#26 ·
Nowy w tych motocyklach, czy ktoś może mi powiedzieć, czy części gpz500s pasują do mojej ninji 500r? Wiem, że są podobne, ale nie chcę kupować części, które nie pasują
Myślę, że jedyną różnicą są przednie hamulce. Niektóre rzeczy przed 1994 rokiem różnią się w modelach z '94 i późniejszych.
 
#28 ·
GPZ500s to tylko europejska nazwa Ninja500R/EX500D. Główna różnica (jeśli nie jedyna) dotyczy przednich hamulców. Niektóre modele GPZ mają podwójne przednie tarcze.

Gen1 od 1984 do 1993 wszystkie części pasują

Gen2 od 1994 do 2009 wszystkie części pasują

Niektóre części są wymienne między generacjami.
 
#29 ·
GPZ500s to tylko europejska nazwa Ninja500R/EX500D. Główna różnica (jeśli nie jedyna) dotyczy przednich hamulców. Niektóre modele GPZ mają podwójne przednie tarcze.

Gen1 od 1984? do 1993 pasują wszystkie części

Gen2 od 1994 do 2009 pasują wszystkie części

Niektóre części są wymienne między generacjami.
Ah okej, bardzo dziękuję i rozumiem, że gpz500s mają te same dwie generacje?