Niedawno zainstalowałem uniwersalny cyfrowy prędkościomierz w moim projekcie streetfighter EX500. Ten prędkościomierz przyszedł w pudełku z częściami dołączonymi do mojego motocykla, kiedy go kupiłem, ale wydaje się identyczny z wieloma modelami znalezionymi na ebay i aliexpress, zobacz poniższy link dla przykładu:
http://www.aliexpress.com/item/2016...cycle-MotorBike-F1-2-4-Cylinders/32622056831.html?spm=2114.40010308.4.92.tMCxdQ
.... Rozumiesz. Jest mnóstwo tych rzeczy na sprzedaż i są tanie jak barszcz. Rozważałem zakup wskaźnika acewell lub trailtech, ale te rzeczy są ułamkiem ceny.
Jak dotąd wydaje się całkiem fajnie. Jest łatwy do odczytania w różnych światłach, obrotomierz wydaje się dokładny, wskaźniki/neutralny/hi/lo wydają się działać dobrze. Również pomimo tego, że jest to tani produkt z ebay, jeździłem w deszczu wiele razy i jeszcze się nie spalił!
Wady: Z funkcjonalnego punktu widzenia brakuje ostrzeżenia o ciśnieniu oleju i wskaźnika temperatury płynu chłodzącego. Podłączyłem wskaźnik poziomu paliwa do przewodu temperatury płynu chłodzącego z wiązki motocykla, a rezystancja jest nieprawidłowa, więc odczyt jest nieprawidłowy. Pracuję nad znalezieniem odpowiedniej rezystancji, aby wyświetlać dokładniej temperaturę płynu chłodzącego. Prędkość jest uśredniana w czasie (jak powinna być), ale czas próbkowania wydaje się być nieco duży, więc występuje pewne opóźnienie w zmianie wyświetlacza.
Z punktu widzenia instalacji pochodzi z Chin, z niewielką lub żadną instrukcją ani wsparciem technicznym. Próbowałem skontaktować się ze sprzedawcą na ebay w celu uzyskania schematu okablowania lub instrukcji programowania i otrzymałem bardzo uszkodzone instrukcje, które wydają się pochodzić z tłumacza Google. Wymaga również niestandardowego mocowania, a także każdego innego prędkościomierza z rynku wtórnego, i musisz zamontować czujnik Halla i magnesy, aby cyfrowy prędkościomierz działał.
Okablowanie prędkościomierza:
Po znalezieniu przykładowego schematu okablowania na stronie sprzedaży aliexpress, a także metodą prób i błędów, oto okablowanie, które wymyśliłem.
Pierwszą rzeczą, jaką zrobiłem, było odcięcie złączy od urządzenia, ponieważ i tak nie pasują do wiązki kawasaki. Zacisnąłem kilka złączy styków, aby pobawić się różnymi okablowaniami. Usunąłem również złącza wskaźników wiązki motocykla i zacisnąłem złącza stykowe. Pozostaw złącze czujnika Halla tak, jak jest, ponieważ będziesz chciał go użyć później.
Prędkościomierz:
Jasnoniebieski - Prawy kierunkowskaz
Brązowy - Światła mijania
Pomarańczowy - Lewy kierunkowskaz
Czarny - Zapłon
Zielony/Czarny - Masa
Niebieski/Biały - Poziom paliwa (Podłącz to do przewodu temperatury płynu chłodzącego w wiązce motocykla)
Ciemnoniebieski - Światła drogowe
Fioletowy/Czarny - RPM
Żółty/Biały - Wskaźnik neutralny
Czerwony - Podłącz to bezpośrednio do zacisku dodatniego akumulatora. To jest zasilanie „pamięci” urządzenia. Jeśli odłączysz to, wszystkie ustawienia, które zaprogramujesz na desce rozdzielczej, zostaną zresetowane (tj. obwód koła, przebieg itp.)
Pozostałe przewody są przeznaczone do wskaźników biegów, w które EX500 nie jest wyposażony. Odciąłem te przewody i zakleiłem je taśmą izolacyjną, aby nie przeszkadzały.
Wiązka motocykla:
Niebieski z cienkim czerwonym paskiem - Kontrolka ciśnienia oleju (tego nie można podłączyć do wskaźnika, więc po prostu odetnij go i przyklej do wiązki na razie)
Ciemnozielony - Lewy kierunkowskaz
Szary - Prawy kierunkowskaz
Czerwony/Czarny - Światła drogowe
Czerwony z cienkim niebieskim paskiem - światła mijania (jest to określane jako „światło miernika” na schemacie okablowania EX500)
Jasnozielony - Wskaźnik neutralny
Żółty/Biały - Temperatura płynu chłodzącego
Zielony/biały - obrotomierz
czarny/żółty - masa
Brązowy/Biały - Zapłon
Po potwierdzeniu konfiguracji okablowania za pomocą złączy styków, oznaczyłem wszystko, usunąłem złącza i przypiąłem 10-pinowe złącze DELPHI. Możesz użyć dowolnego typu złącza, jakie chcesz, po prostu miałem części DELPHI w pobliżu, więc ich użyłem. DELPHI są wodoodporne, ale naprawdę nie uważam, że jest to konieczne.
Montaż czujnika Halla:
Czujniki Halla działają poprzez zmianę wyjścia w oparciu o pole magnetyczne. Są używane we wszystkich nowoczesnych samochodach i motocyklach do prędkościomierzy, kontroli trakcji i tak dalej. Podobnie jak trailtech vapor, to urządzenie wymaga zamontowania czujnika w pobliżu koła i zainstalowania dwóch magnesów, które przejdą obok czujnika Halla.
Magnesy, które były w zestawie z prędkościomierzem, zostały umieszczone w przyciskach hamulca do pływających tarcz (których EX500 nie ma), więc kupiłem małe magnesy w sklepie z narzędziami i przykleiłem je klejem JB do wewnętrznej krawędzi tarczy, tuż poza okręgiem śrub mocujących. Zamontowałem je w odległości 180 stopni. Upewnij się, że przetestujesz je pod kątem ocierania/zakłóceń przed przymocowaniem ich na miejscu.
Jeśli chodzi o montaż czujnika, wziąłem kawałek aluminium o grubości 1/8 cala i wywierciłem otwór przelotowy M10, a następnie otwór przelotowy dla czujnika (nie pamiętam dokładnego rozmiaru - możesz to zrobić sam). Mocowanie zacisku hamulcowego ma dodatkowy gwintowany otwór M10 X 1,25, do którego przymocowałem wspornik. Upewnij się, że używasz loctite. Teraz czujnik można wyregulować do odpowiedniej odległości od magnesów, aby działał. Możesz to przetestować, podpierając przednią część motocykla i obracając oponę, aby sprawdzić, czy coś odczytuje.
WAŻNA UWAGA: Przed zamontowaniem magnesów przetestuj je za pomocą czujnika, aby upewnić się, że są we właściwej orientacji. Czujniki Halla są wrażliwe na polaryzację, więc jeśli magnes jest zamontowany odwrotnie, nie będą działać.
Programowanie prędkościomierza:
Programowanie jest proste - wyłącz kluczyk, przytrzymaj przycisk z tyłu, włącz kluczyk. Jeśli przytrzymasz go wystarczająco długo, pojawi się inny wyświetlacz. To jest menu ustawień. Pierwsze trzy cyfry to połowa obwodu koła w milimetrach. Aby przesunąć cyfry, naciśnij i przytrzymaj przycisk. Musiałem się tym pobawić, ponieważ nie było to dokładnie to, co obliczyłem. Porównywałem go z prędkościomierzem GPS w telefonie przez jakiś czas, aby go wybrać.
Następna cyfra dotyczy rezystancji poziomu paliwa - 1 to 100 omów, 5 to 500 (tylko dwie opcje). Użyłem 5, ale nadal myślę, że to źle.
Ostatnia cyfra, którą przeczytałem, może oznaczać liczbę cylindrów... lub skok. Istnieją tylko dwie opcje: 2 lub 4. Cokolwiek to jest, użyłem 4 i wydaje się działać dobrze.
Po zakończeniu wyłącz zapłon i włącz go ponownie, powinno działać od tego momentu.
Aby przełączać się między MPH i KMPH, przytrzymaj tylny przycisk przez kilka sekund podczas normalnej pracy.
Montaż prędkościomierza:
Zmierzylem tył prędkościomierza za pomocą suwmiarki i wykonałem zgrubny rysunek, jak powinien wyglądać wzór. Zrobiłem aluminiowy wspornik, który jest zamontowany na motocyklu między górnym zaciskiem potrójnym a wyłącznikiem zapłonu. Frezowałem mój, a następnie zgiąłem, ale prawdopodobnie mógłbyś obejść się z wiertłem, dremelem i piłą do metalu. Istnieje milion sposobów na zamontowanie go na motocyklu, więc pozwolę Ci popracować nad własnym procesem twórczym.
Załączam kilka zdjęć wskaźnika, mocowania, schematu okablowania z aliexpress i starego wskaźnika do porównania.
Zrobię kilka zdjęć mocowania efektu Halla później i prześlę je.
W każdym razie mam nadzieję, że pomoże wam to wszystkim w instalacji, jeśli zdecydujecie się na ten wskaźnik. Jest całkiem fajny, a jeśli jesteś spłukanym studentem uniwersytetu jak ja, to cena mówi sama za siebie. Jeśli masz jakieś pytania, możesz je tutaj zamieścić.
- Ryan
http://www.aliexpress.com/item/2016...cycle-MotorBike-F1-2-4-Cylinders/32622056831.html?spm=2114.40010308.4.92.tMCxdQ
.... Rozumiesz. Jest mnóstwo tych rzeczy na sprzedaż i są tanie jak barszcz. Rozważałem zakup wskaźnika acewell lub trailtech, ale te rzeczy są ułamkiem ceny.
Jak dotąd wydaje się całkiem fajnie. Jest łatwy do odczytania w różnych światłach, obrotomierz wydaje się dokładny, wskaźniki/neutralny/hi/lo wydają się działać dobrze. Również pomimo tego, że jest to tani produkt z ebay, jeździłem w deszczu wiele razy i jeszcze się nie spalił!
Wady: Z funkcjonalnego punktu widzenia brakuje ostrzeżenia o ciśnieniu oleju i wskaźnika temperatury płynu chłodzącego. Podłączyłem wskaźnik poziomu paliwa do przewodu temperatury płynu chłodzącego z wiązki motocykla, a rezystancja jest nieprawidłowa, więc odczyt jest nieprawidłowy. Pracuję nad znalezieniem odpowiedniej rezystancji, aby wyświetlać dokładniej temperaturę płynu chłodzącego. Prędkość jest uśredniana w czasie (jak powinna być), ale czas próbkowania wydaje się być nieco duży, więc występuje pewne opóźnienie w zmianie wyświetlacza.
Z punktu widzenia instalacji pochodzi z Chin, z niewielką lub żadną instrukcją ani wsparciem technicznym. Próbowałem skontaktować się ze sprzedawcą na ebay w celu uzyskania schematu okablowania lub instrukcji programowania i otrzymałem bardzo uszkodzone instrukcje, które wydają się pochodzić z tłumacza Google. Wymaga również niestandardowego mocowania, a także każdego innego prędkościomierza z rynku wtórnego, i musisz zamontować czujnik Halla i magnesy, aby cyfrowy prędkościomierz działał.
Okablowanie prędkościomierza:
Po znalezieniu przykładowego schematu okablowania na stronie sprzedaży aliexpress, a także metodą prób i błędów, oto okablowanie, które wymyśliłem.
Pierwszą rzeczą, jaką zrobiłem, było odcięcie złączy od urządzenia, ponieważ i tak nie pasują do wiązki kawasaki. Zacisnąłem kilka złączy styków, aby pobawić się różnymi okablowaniami. Usunąłem również złącza wskaźników wiązki motocykla i zacisnąłem złącza stykowe. Pozostaw złącze czujnika Halla tak, jak jest, ponieważ będziesz chciał go użyć później.
Prędkościomierz:
Jasnoniebieski - Prawy kierunkowskaz
Brązowy - Światła mijania
Pomarańczowy - Lewy kierunkowskaz
Czarny - Zapłon
Zielony/Czarny - Masa
Niebieski/Biały - Poziom paliwa (Podłącz to do przewodu temperatury płynu chłodzącego w wiązce motocykla)
Ciemnoniebieski - Światła drogowe
Fioletowy/Czarny - RPM
Żółty/Biały - Wskaźnik neutralny
Czerwony - Podłącz to bezpośrednio do zacisku dodatniego akumulatora. To jest zasilanie „pamięci” urządzenia. Jeśli odłączysz to, wszystkie ustawienia, które zaprogramujesz na desce rozdzielczej, zostaną zresetowane (tj. obwód koła, przebieg itp.)
Pozostałe przewody są przeznaczone do wskaźników biegów, w które EX500 nie jest wyposażony. Odciąłem te przewody i zakleiłem je taśmą izolacyjną, aby nie przeszkadzały.
Wiązka motocykla:
Niebieski z cienkim czerwonym paskiem - Kontrolka ciśnienia oleju (tego nie można podłączyć do wskaźnika, więc po prostu odetnij go i przyklej do wiązki na razie)
Ciemnozielony - Lewy kierunkowskaz
Szary - Prawy kierunkowskaz
Czerwony/Czarny - Światła drogowe
Czerwony z cienkim niebieskim paskiem - światła mijania (jest to określane jako „światło miernika” na schemacie okablowania EX500)
Jasnozielony - Wskaźnik neutralny
Żółty/Biały - Temperatura płynu chłodzącego
Zielony/biały - obrotomierz
czarny/żółty - masa
Brązowy/Biały - Zapłon
Po potwierdzeniu konfiguracji okablowania za pomocą złączy styków, oznaczyłem wszystko, usunąłem złącza i przypiąłem 10-pinowe złącze DELPHI. Możesz użyć dowolnego typu złącza, jakie chcesz, po prostu miałem części DELPHI w pobliżu, więc ich użyłem. DELPHI są wodoodporne, ale naprawdę nie uważam, że jest to konieczne.
Montaż czujnika Halla:
Czujniki Halla działają poprzez zmianę wyjścia w oparciu o pole magnetyczne. Są używane we wszystkich nowoczesnych samochodach i motocyklach do prędkościomierzy, kontroli trakcji i tak dalej. Podobnie jak trailtech vapor, to urządzenie wymaga zamontowania czujnika w pobliżu koła i zainstalowania dwóch magnesów, które przejdą obok czujnika Halla.
Magnesy, które były w zestawie z prędkościomierzem, zostały umieszczone w przyciskach hamulca do pływających tarcz (których EX500 nie ma), więc kupiłem małe magnesy w sklepie z narzędziami i przykleiłem je klejem JB do wewnętrznej krawędzi tarczy, tuż poza okręgiem śrub mocujących. Zamontowałem je w odległości 180 stopni. Upewnij się, że przetestujesz je pod kątem ocierania/zakłóceń przed przymocowaniem ich na miejscu.
Jeśli chodzi o montaż czujnika, wziąłem kawałek aluminium o grubości 1/8 cala i wywierciłem otwór przelotowy M10, a następnie otwór przelotowy dla czujnika (nie pamiętam dokładnego rozmiaru - możesz to zrobić sam). Mocowanie zacisku hamulcowego ma dodatkowy gwintowany otwór M10 X 1,25, do którego przymocowałem wspornik. Upewnij się, że używasz loctite. Teraz czujnik można wyregulować do odpowiedniej odległości od magnesów, aby działał. Możesz to przetestować, podpierając przednią część motocykla i obracając oponę, aby sprawdzić, czy coś odczytuje.
WAŻNA UWAGA: Przed zamontowaniem magnesów przetestuj je za pomocą czujnika, aby upewnić się, że są we właściwej orientacji. Czujniki Halla są wrażliwe na polaryzację, więc jeśli magnes jest zamontowany odwrotnie, nie będą działać.
Programowanie prędkościomierza:
Programowanie jest proste - wyłącz kluczyk, przytrzymaj przycisk z tyłu, włącz kluczyk. Jeśli przytrzymasz go wystarczająco długo, pojawi się inny wyświetlacz. To jest menu ustawień. Pierwsze trzy cyfry to połowa obwodu koła w milimetrach. Aby przesunąć cyfry, naciśnij i przytrzymaj przycisk. Musiałem się tym pobawić, ponieważ nie było to dokładnie to, co obliczyłem. Porównywałem go z prędkościomierzem GPS w telefonie przez jakiś czas, aby go wybrać.
Następna cyfra dotyczy rezystancji poziomu paliwa - 1 to 100 omów, 5 to 500 (tylko dwie opcje). Użyłem 5, ale nadal myślę, że to źle.
Ostatnia cyfra, którą przeczytałem, może oznaczać liczbę cylindrów... lub skok. Istnieją tylko dwie opcje: 2 lub 4. Cokolwiek to jest, użyłem 4 i wydaje się działać dobrze.
Po zakończeniu wyłącz zapłon i włącz go ponownie, powinno działać od tego momentu.
Aby przełączać się między MPH i KMPH, przytrzymaj tylny przycisk przez kilka sekund podczas normalnej pracy.
Montaż prędkościomierza:
Zmierzylem tył prędkościomierza za pomocą suwmiarki i wykonałem zgrubny rysunek, jak powinien wyglądać wzór. Zrobiłem aluminiowy wspornik, który jest zamontowany na motocyklu między górnym zaciskiem potrójnym a wyłącznikiem zapłonu. Frezowałem mój, a następnie zgiąłem, ale prawdopodobnie mógłbyś obejść się z wiertłem, dremelem i piłą do metalu. Istnieje milion sposobów na zamontowanie go na motocyklu, więc pozwolę Ci popracować nad własnym procesem twórczym.
Załączam kilka zdjęć wskaźnika, mocowania, schematu okablowania z aliexpress i starego wskaźnika do porównania.
Zrobię kilka zdjęć mocowania efektu Halla później i prześlę je.
W każdym razie mam nadzieję, że pomoże wam to wszystkim w instalacji, jeśli zdecydujecie się na ten wskaźnik. Jest całkiem fajny, a jeśli jesteś spłukanym studentem uniwersytetu jak ja, to cena mówi sama za siebie. Jeśli masz jakieś pytania, możesz je tutaj zamieścić.
- Ryan