Ex-500.com - The home of the Kawasaki EX500 / Ninja 500R banner

Uniwersalny cyfrowy prędkościomierz: "Specjalny z serwisu Ebay"

84K views 28 replies 13 participants last post by  lukedemes  
#1 · (Edited by Moderator)
Niedawno zainstalowałem uniwersalny cyfrowy prędkościomierz w moim projekcie streetfighter EX500. Ten prędkościomierz przyszedł w pudełku z częściami dołączonymi do mojego motocykla, kiedy go kupiłem, ale wydaje się identyczny z wieloma modelami znalezionymi na ebay i aliexpress, zobacz poniższy link dla przykładu:

http://www.aliexpress.com/item/2016...cycle-MotorBike-F1-2-4-Cylinders/32622056831.html?spm=2114.40010308.4.92.tMCxdQ

.... Rozumiesz. Jest mnóstwo tych rzeczy na sprzedaż i są tanie jak barszcz. Rozważałem zakup wskaźnika acewell lub trailtech, ale te rzeczy są ułamkiem ceny.

Jak dotąd wydaje się całkiem fajnie. Jest łatwy do odczytania w różnych światłach, obrotomierz wydaje się dokładny, wskaźniki/neutralny/hi/lo wydają się działać dobrze. Również pomimo tego, że jest to tani produkt z ebay, jeździłem w deszczu wiele razy i jeszcze się nie spalił!

Wady: Z funkcjonalnego punktu widzenia brakuje ostrzeżenia o ciśnieniu oleju i wskaźnika temperatury płynu chłodzącego. Podłączyłem wskaźnik poziomu paliwa do przewodu temperatury płynu chłodzącego z wiązki motocykla, a rezystancja jest nieprawidłowa, więc odczyt jest nieprawidłowy. Pracuję nad znalezieniem odpowiedniej rezystancji, aby wyświetlać dokładniej temperaturę płynu chłodzącego. Prędkość jest uśredniana w czasie (jak powinna być), ale czas próbkowania wydaje się być nieco duży, więc występuje pewne opóźnienie w zmianie wyświetlacza.

Z punktu widzenia instalacji pochodzi z Chin, z niewielką lub żadną instrukcją ani wsparciem technicznym. Próbowałem skontaktować się ze sprzedawcą na ebay w celu uzyskania schematu okablowania lub instrukcji programowania i otrzymałem bardzo uszkodzone instrukcje, które wydają się pochodzić z tłumacza Google. Wymaga również niestandardowego mocowania, a także każdego innego prędkościomierza z rynku wtórnego, i musisz zamontować czujnik Halla i magnesy, aby cyfrowy prędkościomierz działał.

Okablowanie prędkościomierza:

Po znalezieniu przykładowego schematu okablowania na stronie sprzedaży aliexpress, a także metodą prób i błędów, oto okablowanie, które wymyśliłem.

Pierwszą rzeczą, jaką zrobiłem, było odcięcie złączy od urządzenia, ponieważ i tak nie pasują do wiązki kawasaki. Zacisnąłem kilka złączy styków, aby pobawić się różnymi okablowaniami. Usunąłem również złącza wskaźników wiązki motocykla i zacisnąłem złącza stykowe. Pozostaw złącze czujnika Halla tak, jak jest, ponieważ będziesz chciał go użyć później.

Prędkościomierz:

Jasnoniebieski - Prawy kierunkowskaz
Brązowy - Światła mijania
Pomarańczowy - Lewy kierunkowskaz
Czarny - Zapłon
Zielony/Czarny - Masa
Niebieski/Biały - Poziom paliwa (Podłącz to do przewodu temperatury płynu chłodzącego w wiązce motocykla)
Ciemnoniebieski - Światła drogowe
Fioletowy/Czarny - RPM
Żółty/Biały - Wskaźnik neutralny
Czerwony - Podłącz to bezpośrednio do zacisku dodatniego akumulatora. To jest zasilanie „pamięci” urządzenia. Jeśli odłączysz to, wszystkie ustawienia, które zaprogramujesz na desce rozdzielczej, zostaną zresetowane (tj. obwód koła, przebieg itp.)

Pozostałe przewody są przeznaczone do wskaźników biegów, w które EX500 nie jest wyposażony. Odciąłem te przewody i zakleiłem je taśmą izolacyjną, aby nie przeszkadzały.

Wiązka motocykla:
Niebieski z cienkim czerwonym paskiem - Kontrolka ciśnienia oleju (tego nie można podłączyć do wskaźnika, więc po prostu odetnij go i przyklej do wiązki na razie)
Ciemnozielony - Lewy kierunkowskaz
Szary - Prawy kierunkowskaz
Czerwony/Czarny - Światła drogowe
Czerwony z cienkim niebieskim paskiem - światła mijania (jest to określane jako „światło miernika” na schemacie okablowania EX500)
Jasnozielony - Wskaźnik neutralny
Żółty/Biały - Temperatura płynu chłodzącego
Zielony/biały - obrotomierz
czarny/żółty - masa
Brązowy/Biały - Zapłon

Po potwierdzeniu konfiguracji okablowania za pomocą złączy styków, oznaczyłem wszystko, usunąłem złącza i przypiąłem 10-pinowe złącze DELPHI. Możesz użyć dowolnego typu złącza, jakie chcesz, po prostu miałem części DELPHI w pobliżu, więc ich użyłem. DELPHI są wodoodporne, ale naprawdę nie uważam, że jest to konieczne.

Montaż czujnika Halla:

Czujniki Halla działają poprzez zmianę wyjścia w oparciu o pole magnetyczne. Są używane we wszystkich nowoczesnych samochodach i motocyklach do prędkościomierzy, kontroli trakcji i tak dalej. Podobnie jak trailtech vapor, to urządzenie wymaga zamontowania czujnika w pobliżu koła i zainstalowania dwóch magnesów, które przejdą obok czujnika Halla.

Magnesy, które były w zestawie z prędkościomierzem, zostały umieszczone w przyciskach hamulca do pływających tarcz (których EX500 nie ma), więc kupiłem małe magnesy w sklepie z narzędziami i przykleiłem je klejem JB do wewnętrznej krawędzi tarczy, tuż poza okręgiem śrub mocujących. Zamontowałem je w odległości 180 stopni. Upewnij się, że przetestujesz je pod kątem ocierania/zakłóceń przed przymocowaniem ich na miejscu.

Jeśli chodzi o montaż czujnika, wziąłem kawałek aluminium o grubości 1/8 cala i wywierciłem otwór przelotowy M10, a następnie otwór przelotowy dla czujnika (nie pamiętam dokładnego rozmiaru - możesz to zrobić sam). Mocowanie zacisku hamulcowego ma dodatkowy gwintowany otwór M10 X 1,25, do którego przymocowałem wspornik. Upewnij się, że używasz loctite. Teraz czujnik można wyregulować do odpowiedniej odległości od magnesów, aby działał. Możesz to przetestować, podpierając przednią część motocykla i obracając oponę, aby sprawdzić, czy coś odczytuje.

WAŻNA UWAGA: Przed zamontowaniem magnesów przetestuj je za pomocą czujnika, aby upewnić się, że są we właściwej orientacji. Czujniki Halla są wrażliwe na polaryzację, więc jeśli magnes jest zamontowany odwrotnie, nie będą działać.

Programowanie prędkościomierza:

Programowanie jest proste - wyłącz kluczyk, przytrzymaj przycisk z tyłu, włącz kluczyk. Jeśli przytrzymasz go wystarczająco długo, pojawi się inny wyświetlacz. To jest menu ustawień. Pierwsze trzy cyfry to połowa obwodu koła w milimetrach. Aby przesunąć cyfry, naciśnij i przytrzymaj przycisk. Musiałem się tym pobawić, ponieważ nie było to dokładnie to, co obliczyłem. Porównywałem go z prędkościomierzem GPS w telefonie przez jakiś czas, aby go wybrać.

Następna cyfra dotyczy rezystancji poziomu paliwa - 1 to 100 omów, 5 to 500 (tylko dwie opcje). Użyłem 5, ale nadal myślę, że to źle.

Ostatnia cyfra, którą przeczytałem, może oznaczać liczbę cylindrów... lub skok. Istnieją tylko dwie opcje: 2 lub 4. Cokolwiek to jest, użyłem 4 i wydaje się działać dobrze.

Po zakończeniu wyłącz zapłon i włącz go ponownie, powinno działać od tego momentu.

Aby przełączać się między MPH i KMPH, przytrzymaj tylny przycisk przez kilka sekund podczas normalnej pracy.

Montaż prędkościomierza:

Zmierzylem tył prędkościomierza za pomocą suwmiarki i wykonałem zgrubny rysunek, jak powinien wyglądać wzór. Zrobiłem aluminiowy wspornik, który jest zamontowany na motocyklu między górnym zaciskiem potrójnym a wyłącznikiem zapłonu. Frezowałem mój, a następnie zgiąłem, ale prawdopodobnie mógłbyś obejść się z wiertłem, dremelem i piłą do metalu. Istnieje milion sposobów na zamontowanie go na motocyklu, więc pozwolę Ci popracować nad własnym procesem twórczym.

Załączam kilka zdjęć wskaźnika, mocowania, schematu okablowania z aliexpress i starego wskaźnika do porównania.

Zrobię kilka zdjęć mocowania efektu Halla później i prześlę je.

W każdym razie mam nadzieję, że pomoże wam to wszystkim w instalacji, jeśli zdecydujecie się na ten wskaźnik. Jest całkiem fajny, a jeśli jesteś spłukanym studentem uniwersytetu jak ja, to cena mówi sama za siebie. Jeśli masz jakieś pytania, możesz je tutaj zamieścić.

- Ryan
 

Attachments

#3 ·
Jeśli chcesz... weź mały potencjometr.
Użyj go w linii z przewodem czujnika temperatury i wskaźnikiem.

Będziesz musiał dowiedzieć się, jak wygląda prawidłowy odczyt na wskaźniku paliwa, ale możesz wyregulować potencjometr do prawie nieskończonej liczby rezystancji, po prostu obracając małe pokrętło, aż uzyskasz odpowiednią wartość.
Następnie usuwasz potencjometr i używasz multimetru, aby odczytać rezystancję, na której jest ustawiony.
Następnie będziesz wiedział, jaki rzeczywisty rezystor (lub kombinację) uzyskać.

Musisz przeglądać i znaleźć rezystancję bazową, której potrzebujesz. Potem jest łatwo.
http://www.ebay.com/sch/i.html?_fro...0601.m570.l1313.TR12.TRC2.A0.H0.Xpotentiometer.TRS0&_nkw=potentiometer&_sacat=0

O_E_M

ETA: Reostat byłby prawdopodobnie lepszy do tego zastosowania.
http://www.ebay.com/sch/i.html?_odk...trksid=p2045573.m570.l1311.R1.TR12.TRC2.A0.H0.Xrheo.TRS0&_nkw=rheostat&_sacat=0

Ta sama koncepcja... podłącz, wybierz.... zmierz jego ustawienie i uzyskaj odpowiedni rezystor(y)
 
#7 ·
Jayrock205 said:
Więc zakładam, że jeszcze nie udało ci się uruchomić wskaźnika temperatury. Jak myślisz, jak trudno byłoby zamontować standardowe wskaźniki za pomocą jakiegoś wspornika?

Trochę tak, jak ten facet zrobił ze swoim pomarańczowym EX, jeśli przewiniesz w dół do dołu

http://www.customfighters.com/forums/showthread.php?p=563831
Dość łatwo... potrzebujesz trochę umiejętności fab i spawarki.

Jeśli masz standardowy wspornik owiewki i nie masz nic przeciwko temu, żebym go pociął, zrobię dla ciebie mocowanie wskaźnika...
Takie, które będzie bardziej opływowe niż standardowe mocowanie.
Po prostu wyślij mi wiadomość prywatną, a omówimy szczegóły.

Przepraszam za przerwanie twojego wątku, rjohnst...
O_E_M
 
#8 ·
Jayrock205 said:
Więc zakładam, że jeszcze nie udało ci się uruchomić wskaźnika temperatury. Jak myślisz, jak trudno byłoby zamontować oryginalne wskaźniki za pomocą jakiegoś wspornika?

Coś w stylu tego, co ten facet zrobił ze swoim pomarańczowym EX, jeśli przewiniesz w dół do dołu

http://www.customfighters.com/forums/showthread.php?p=563831
Rozważałem to, ale to wciąż ogromny zestaw wskaźników dla nagiego motocykla. To żaden problem, jeśli masz owiewkę, za którą można go ukryć, ale naprawdę jest nieporęczny. Nie jestem wielkim fanem tego wyglądu, zwłaszcza z białym plastikiem z tyłu.

Niezależnie od tego, co ostatecznie zrobisz, będziesz musiał wykonać niestandardowy wspornik dla każdej opcji, którą wybierzesz, jeśli nie masz oryginalnego mocowania.
 
#9 ·
rjohnst said:
Jayrock205 said:
Rozumiem więc, że nie udało ci się jeszcze uruchomić wskaźnika temperatury. Jak myślisz, jak trudno byłoby zamontować oryginalne wskaźniki za pomocą jakiegoś wspornika?

Trochę tak, jak ten facet zrobił ze swoim pomarańczowym EX, jeśli przewiniesz w dół do dołu

http://www.customfighters.com/forums/showthread.php?p=563831
Rozważałem to, ale to wciąż ogromny zestaw wskaźników dla nagiego motocykla. To żaden problem, jeśli masz owiewkę, za którą można go ukryć, ale jest naprawdę nieporęczny. Nie jestem wielkim fanem tego wyglądu, zwłaszcza z białym plastikiem z tyłu.

Niezależnie od tego, co ostatecznie zrobisz, będziesz musiał wykonać niestandardowy wspornik dla każdej opcji, którą wybierzesz, jeśli nie masz oryginalnego mocowania.
Tak, to właśnie sobie wyobrażałem. Chodzi tylko o to, że te tańsze prędkościomierze z rynku wtórnego nie mają wskaźników temperatury. Wydaje się, że wielu fighterów po prostu ich nie używa. Skąd do cholery miałbyś wiedzieć, czy masz problem z chłodzeniem, dopóki nie będzie za późno?

OEM, dziękuję. Rozważę twoją ofertę. Kiedy spojrzę na te zdjęcia, nie jestem w 100% pewien, czy duży zestaw w ogóle zadziałałby z moją przednią lampą.
 
#10 ·
@Jayrock... Nie ma problemu.

Jeśli zdecydujesz się to zrobić, zawsze istnieje sposób na użycie standardowych wskaźników.
(Tylko nie standardowa obudowa ;) .... po prostu trzeba wykazać się kreatywnością i umiejętnościami produkcyjnymi)

Daj znać przez PW, a coś wymyślimy.

O_E_M
 
#11 ·
One_Evil_Monkey said:
@Jayrock... Nie ma problemu.

Jeśli zdecydujesz się to zrobić, zawsze istnieje sposób na użycie standardowych wskaźników.
(Tylko nie standardowa obudowa ;) .... po prostu trzeba być kreatywnym z pewnymi umiejętnościami produkcyjnymi)

Daj znać przez PW, a coś wymyślimy.

O_E_M
Zrobiłem to kiedyś! Standardowe wskaźniki pocięte i zamontowane. Miałem zamiar zamontować wskaźnik temperatury płynu chłodzącego, ale skończyło się na owiewce pierwszej generacji, wskaźnikach itp.

Tak, oba są terenowe. To nic normalnego, tylko zdjęcia, które znalazłem jako pierwsze :p



 
#12 ·
Po prostu ciekawi mnie, czy taki pomysł by zadziałał. I nie chcę kraść uwagi z tego wątku, rjohnst. To było WYŚMIENITE opracowanie. Po prostu zastanawiam się nad pomysłami do dodania, jeśli innym nie uda się uruchomić twojego pomysłu z czujnikiem temperatury.

Czy czujnik temperatury mógłby być podłączony do czegoś w rodzaju lampki ostrzegawczej (kontrolki), zamontowanej gdzieś, która zapala się dopiero po osiągnięciu określonej rezystancji lub, innymi słowy, po osiągnięciu przez silnik określonej temperatury - powiedzmy, że temperatury nieco za wysokiej i wskazującej na problem? Coś w rodzaju kontrolki niskiego poziomu/ciśnienia oleju.

Nie pamiętam nawet, jak działa czujnik temperatury. Myślę, że to po prostu zmienny rezystor, prawda? Czy ma wysoką czy niską rezystancję, gdy motocykl jest zimny?

Lol, jeszcze jedno pytanie. Właśnie zauważyłem, że ER-5 nie miała nawet wskaźnika temperatury na swoim zestawie wskaźników. Czy mylę się zakładając, że większość nowoczesnych motocykli chłodzonych cieczą je posiada? Skąd właściciele wiedzą, kiedy ich motocykle mają zacząć wypaczać głowice cylindrów i wysadzać uszczelki głowicy bez wskaźnika?
 
#13 ·
Czujnik temperatury powinien wskazywać około 57 omów w temperaturze 176 stopni, co odpowiada naszemu ustawieniu termostatu.

Po osiągnięciu 212 stopni (temperatura wrzenia) rezystancja powinna wynosić około 27 omów.

(Fahrenheita, nie Celsjusza)

Technicznie rzecz biorąc, powinieneś być w stanie podłączyć lampkę ostrzegawczą do układu.

Ludzie jeździli przez lata bez wskaźnika (w tamtych czasach były to opcje, a nie standard).

Brak światła, brak wskaźnika... nie wiesz, dopóki nie jest za późno.
Światło jest dobre tylko wtedy, gdy zauważysz je w porę, ponieważ zapala się dopiero wtedy, gdy wszystko jest już prawie za gorące.
Kamień pokonuje nożyce pokonują papier.... wskaźnik pokonuje światło pokonuje brak ostrzeżenia.
Ta sama koncepcja, z tym że brak ostrzeżenia po prostu ssie i niczego nie pokonuje. LOL
 
#14 ·
One_Evil_Monkey said:
Czujnik temperatury powinien wskazywać około 57 omów w temperaturze 176 stopni, co odpowiada naszej wartości znamionowej termostatu.

Po osiągnięciu 212 stopni (temperatura wrzenia) oporność powinna wynosić około 27.

(Fahrenheita, nie Celsjusza)

Technicznie rzecz biorąc, powinieneś być w stanie podłączyć lampkę ostrzegawczą do układu.

Ludzie jeździli przez lata bez wskaźnika (były to opcje w tamtych czasach, a nie standard).

Brak światła, brak wskaźnika... nie wiesz, dopóki nie jest za późno.
Światło jest dobre tylko wtedy, gdy zareagujesz na czas, ponieważ zapala się dopiero wtedy, gdy wszystko jest już prawie za gorące.
Kamień pokonuje nożyce, nożyce pokonują papier.... wskaźnik pokonuje światło, światło pokonuje brak ostrzeżenia.
Ta sama koncepcja, z tym że brak ostrzeżenia po prostu ssie i niczego nie pokonuje. LOL

O_E_M
Hahaha

Zamierzam poszukać sposobu na podłączenie lampki ostrzegawczej. Będę musiał przeprowadzić trochę badań i udoskonalić swoje umiejętności elektroniczne. Nie pamiętam, jak sprawić, by światło zapalało się tylko przy określonym odczycie rezystancji.

Myślę o powrocie do nagiego motocykla i założeniu na niego kilku opon do jazdy po drogach szutrowych. Nic innego jak długie, płaskie drogi gruntowe po tej stronie NM.
 
#15 ·
Myślę, że nie byłoby to zbyt trudne... Rezystancja (Omy) czujnika temperatury spada, gdy robi się cieplej... Więc używając reostatu, diody LED, źródła zasilania... Przeprowadź test dla czujnika temperatury... gdzie podgrzewasz wodę z końcówką czujnika w niej (użyj termometru do odczytów temperatury wody)... I ustaw reostat tak, aby światło zapaliło się w dowolnej temperaturze, którą wybierzesz... co będziesz wiedzieć, ponieważ termometr ci powie... Ponieważ wiemy, że 212F powoduje, że Omy odczytują około 27... spraw, aby światło włączyło się przy powiedzmy... 205. Więc ustawiłbyś reostat, aż światło się zaświeci, a następnie... Następnie zmierzyłbyś Omy reostatu i to powie ci, jakiego rezystora musisz użyć, więc gdy czujnik temperatury spadnie poniżej określonego odczytu Omów, nowy rezystor pozwoli na przepływ prądu, aby zapalić diodę LED. Oczywiście musiałbyś mieć to wszystko tymczasowo połączone w pobliżu kuchenki i wody, aby to zrobić. (Kiedyś mieszkałem w CO... Więc byłem w NM... nie, dziękuję. LOL) O_E_M
 
#16 ·
Właśnie podłączyłem mój miernik zakupiony od http://www.ebay.com/itm/161985289957?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT.

Okablowanie jest nieco inne, więc pomyślałem, że zamieszczę schemat dla mojego konkretnego miernika, na wypadek gdyby ktoś inny taki dostał. Zauważę również, że przewód wskaźnika "paliwa" jest niebiesko-biały, podczas gdy na tym schemacie jest oznaczony jako biały. Nadal muszę dowiedzieć się, jak działają wskaźniki reflektorów, ponieważ zarówno wskaźnik świateł pozycyjnych, jak i wskaźnik świateł drogowych są zawsze włączone. Wskaźnik świateł drogowych staje się tylko nieco jaśniejszy, gdy światła drogowe są włączone.

Oto schemat okablowania. Mam nadzieję, że przyczyni się również do OP, ponieważ podaje, że wskaźnik paliwa pusty ma 98 omów, a pełny 8 omów. Uważam również, że mój ma licznik przebiegu dziennego. Będę musiał to sprawdzić, jak tylko wyjadę motocyklem na drogę.
 

Attachments

#17 ·
Johns00 said:
Wciąż muszę dowiedzieć się, jak działają wskaźniki reflektorów, ponieważ zarówno wskaźnik świateł pozycyjnych, jak i wskaźnik świateł drogowych są zawsze włączone. Wskaźnik świateł drogowych staje się tylko trochę jaśniejszy, gdy włączone są światła drogowe.
O ile wskaźnik świateł drogowych jest podłączony do czerwono-czarnego przewodu, otrzymuje on zasilanie tylko wtedy, gdy włączone są światła drogowe. Jest to dosłownie odgałęzienie od przewodu prowadzącego do żarnika świateł drogowych żarówki.Gen1 używa Reserve Lighting Device, które włącza drugi żarnik, jeśli jeden z nich się przepali. W moim Vulcanie obie wiązki przełączały się w tę i z powrotem, ale wydawało się, że nie działają do końca poprawnie. Sama wymiana żarówki na nową sprawiła, że wszystko działało tak, jak powinno. Nigdy tak naprawdę nie widziałem nic na temat wnętrzności RLD i tego, jak dokładnie działa, ale wydawało się, że powoduje to pewne dziwactwa, gdy moja żarówka najwyraźniej nie była do końca idealna.W desce rozdzielczej tak naprawdę nie ma przewodu „wskaźnika świateł mijania”. Czerwono-niebieski, o którym wspomniano w pierwszym poście, to tak naprawdę to, co zasila żarówki oświetlenia wskaźników (i światła pozycyjne w przednich sygnałach) i działa z bezpiecznika tylnych świateł. Włącza się natychmiast po przekręceniu kluczyka. Jeśli naprawdę chcesz podłączyć go do obwodu reflektorów, potrzebujesz czerwono-żółtego przewodu. Jedyną różnicą powinno być to, że reflektor włącza się dopiero po uruchomieniu silnika.
 
#18 ·
InvisiBill said:
Dopóki wskaźnik świateł drogowych jest podłączony do czerwono-czarnego przewodu, zasilanie otrzymuje tylko wtedy, gdy włączone są światła drogowe. Jest to dosłownie odgałęzienie przewodu idącego do żarnika świateł drogowych żarówki.
Oba światła były włączone, ponieważ moja przednia lampa nie była podłączona hahaha. Działa jak należy z podłączonym reflektorem. Dzięki
 
#22 ·
Prędkościomierz też nie działał, myślę, że po prostu poniosę stratę i go zezłomuję. Prawdopodobnie zamontuję z powrotem fabryczne wskaźniki, nie wiem. Doprowadza mnie to do szału lub po prostu użyję aplikacji GPS w telefonie.
Jest możliwe, że Twój wskaźnik nieznacznie różni się od mojego, tak jak wspomniano w poście powyżej. Mój nie działał wcale, dopóki nie podłączyłem źródła 12 V bezpośrednio z akumulatora (całkowicie oddzielnie od zapłonu). W przypadku wskaźników takich jak trailtech vapor, wierzę, że używają małej baterii wewnątrz wskaźnika, aby zapisać ustawienia i tym podobne. Mój nie zaświecił się ani nic nie zrobił, dopóki nie miał 12 woltów na przewodach zapłonu i akumulatora, a także podłączonej masy. Jeśli nic w ogóle nie działa, to prawdopodobnie tak jest.

Zalecam przetestowanie go na stole warsztatowym za pomocą zasilacza przed próbą zamontowania go w motocyklu, aby sprawdzić okablowanie. Po włączeniu możesz pobawić się, sprawdzając, co robi każdy przewód.
 
#24 ·
Nie otrzymuję żadnego odczytu dla obrotomierza, ale sprzedawca wysyła mi inny, mając nadzieję, że ten obrotomierz jest po prostu wadliwy. Zauważyłem, że moje urządzenie różni się od twojego. Pomijając okablowanie, ekran programowania jest zupełnie inny. Pierwszy ekran pokazuje 4 cyfry, z których pierwsza waha się od 0-2, a pozostałe trzy od 0-9, co zakładam, że jest obwodem koła, drugi ekran pokazuje 2 cyfry 0-12 pojemność silnika, myślę, trzeci ekran to 2 lub 4 liczba cylindrów, a czwarty ekran to 2 lub 3 i nie jestem pewien, do czego to służy.

Prędkościomierz rejestruje, ale jest niezwykle niedokładny. Bawiłem się rozmiarem kół, ale nie mogę go zbliżyć. Jest w porządku do 10 mil na godzinę, ale potem jest niesamowicie nieprawidłowy, 40 mil na godzinę to około 20 na prędkościomierzu, 80 mil na godzinę to około 35 na prędkościomierzu.

Nie jestem pewien co do jmoss, ale mam pierwszą generację. Zauważę również, że wersja, którą mam, ma licznik przebiegu dziennego.
 
#27 ·
Cześć one_evil_monkey

Chciałbym kilka pomysłów na zamontowanie standardowego wskaźnika na moim widelcu. Zamierzam zamontować reflektor acerbis cyclops, więc muszę znaleźć sposób na zamontowanie wszystkiego.

Myślałem o 4 zaciskach ze stali nierdzewnej z aluminiowym panelem do mocowania reflektora.

Żółty: wskaźniki
Niebieski: reflektor cyclops
Czerwony: kierunkowskaz
Zielony: mocowanie reflektora

To naprawdę zgrubny rysunek. Wciąż czekam na kilka części, aby zacząć montować wszystko, aby mieć lepsze pojęcie o wymiarach. Nie mam spawarki, więc wciąż nie jestem pewien, jak przymocować wskaźniki na wsporniku.
 

Attachments