Goedemorgen allemaal,
Ik heb nu mijn 6e GPZ500, ik knap ze normaal gesproken op als hobby en verkoop ze, ik heb een Gen 2 die ik al meer dan 10 jaar heb en die in veel dozen zit, maar dat is mijn motor voor altijd om op een dag te restaureren als ik de tijd heb.
Hoe dan ook! Ik heb onlangs impulsief een GPZ 500 uit 1989 gekocht op Facebook Marketplace voor ÂŁ 400, iets meer dan ik wilde, maar iets trok me naar deze motor, deze is voor mij een blijvertje.
tot nu toe heb ik -
De handmatige CCT vervangen door een ER5 CCT en zwart geschilderd (dezelfde interne onderdelen als de gen 2), de oude handmatige had lagen handschoenen en pakkingmaker, wat zeer zorgwekkend was!
Ik heb de uitlaatbochten verwijderd omdat ik een reserve set Delkevic-headers had, de PO besloot de crossover-buis te verwijderen en af te sluiten.
De carburateurs gereviseerd, de jetkit verwijderd (verstelbare naald met 4 + ringen?) en kleinere hoofdsproeiers, vervangen door reserveonderdelen van een gen 2, de brandstofrail o-ringen vervangen, de vlotterhoogte afgesteld en de stationairsproeiers op twee slagen gezet om de FOG-mod na te bootsen, nieuwe brandstofleidingen, vacuĂĽmleidingen en brandstoffilter
De benzinekraan gereviseerd
De kapotte koppeling switch vervangen en de bedrading gerepareerd omdat hij niet wilde starten
Nieuwe iridium bougies omdat de vorige vervuild waren
Te doen -
De 1,5" jack-up kit installeren, de FOG-bones die ik heb zijn voor mijn andere GPZ
Ik heb een NOS belly pan uit Italië gekregen omdat de mijne slecht is gespoten, ik heb wat warmte reflecterende tape zodat hij niet... zo snel smelt.
Twee vervangende zijpanelen
De headers monteren en ik had een gloednieuwe set Delkevic-dempers, de Jaama-dempers zullen binnenkort te koop zijn.
De carburateurs synchroniseren
De spiegels vervangen omdat ze zoveel lijm hebben en hopen ze bij elkaar te houden
De vorkolie vervangen door 15W
De motorfiets onderhouden
Schoonmaken en APK
Het vliegwiel of een gen 2 vervangen, maar deze zijn erg duur en de huidige ziet er nieuw uit, ik moet de klep eraf halen en controleren of deze is vervangen door een aftermarket exemplaar.
Als iemand een K&N-filter te koop heeft en een getint scherm van gen 1, laat het me dan weten.
Ik heb nu mijn 6e GPZ500, ik knap ze normaal gesproken op als hobby en verkoop ze, ik heb een Gen 2 die ik al meer dan 10 jaar heb en die in veel dozen zit, maar dat is mijn motor voor altijd om op een dag te restaureren als ik de tijd heb.
Hoe dan ook! Ik heb onlangs impulsief een GPZ 500 uit 1989 gekocht op Facebook Marketplace voor ÂŁ 400, iets meer dan ik wilde, maar iets trok me naar deze motor, deze is voor mij een blijvertje.
tot nu toe heb ik -
De handmatige CCT vervangen door een ER5 CCT en zwart geschilderd (dezelfde interne onderdelen als de gen 2), de oude handmatige had lagen handschoenen en pakkingmaker, wat zeer zorgwekkend was!
Ik heb de uitlaatbochten verwijderd omdat ik een reserve set Delkevic-headers had, de PO besloot de crossover-buis te verwijderen en af te sluiten.
De carburateurs gereviseerd, de jetkit verwijderd (verstelbare naald met 4 + ringen?) en kleinere hoofdsproeiers, vervangen door reserveonderdelen van een gen 2, de brandstofrail o-ringen vervangen, de vlotterhoogte afgesteld en de stationairsproeiers op twee slagen gezet om de FOG-mod na te bootsen, nieuwe brandstofleidingen, vacuĂĽmleidingen en brandstoffilter
De benzinekraan gereviseerd
De kapotte koppeling switch vervangen en de bedrading gerepareerd omdat hij niet wilde starten
Nieuwe iridium bougies omdat de vorige vervuild waren
Te doen -
De 1,5" jack-up kit installeren, de FOG-bones die ik heb zijn voor mijn andere GPZ
Ik heb een NOS belly pan uit Italië gekregen omdat de mijne slecht is gespoten, ik heb wat warmte reflecterende tape zodat hij niet... zo snel smelt.
Twee vervangende zijpanelen
De headers monteren en ik had een gloednieuwe set Delkevic-dempers, de Jaama-dempers zullen binnenkort te koop zijn.
De carburateurs synchroniseren
De spiegels vervangen omdat ze zoveel lijm hebben en hopen ze bij elkaar te houden
De vorkolie vervangen door 15W
De motorfiets onderhouden
Schoonmaken en APK
Het vliegwiel of een gen 2 vervangen, maar deze zijn erg duur en de huidige ziet er nieuw uit, ik moet de klep eraf halen en controleren of deze is vervangen door een aftermarket exemplaar.
Als iemand een K&N-filter te koop heeft en een getint scherm van gen 1, laat het me dan weten.